maanantai 12. syyskuuta 2011

Hong Kong ja matkan alku

Matka alkoi siis maanantaina 5.9, ensimmäinen tippa tuli linssiin työpaikalla kun työkaverit muistivat pienellä mahtavalla läksiäislahjalla, ja kun kävin sanomassa lapsille heipat. Sitten vain autoon ja alkoi istuminen vol. 1. Vietiin koirat hoitoon Suville ja sie.llä istuskeltiin ja syötiin. Kun sitten käveltiin autolle, niin kieltämättä kyllä kurkkua kuristi kun tiesi, että seuraavan kerran karvaturrit näkee joulukuussa. Vaan sitä ei auta nyt täällä murehtia. :)
Viimein päästiin sitten anoppilaan, ensimmäiseen yöpaikkaan joskus ennen puoltayötä. Tiistaina käytiin vielä hoitamassa viimeisiä juttuja ennen reissua sekä heippaamassa mun vanhempia, ja iltapäivällä olikin aika hypätä junaan kohti Helsinkiä. Ilmeisesti hieman liian monta kertaa jo tässä vaiheessa oltiin tavarat kasattu, lähdetty ja pysähdytty, koska Jaakon takki jäi Poriin. Onneksi vain takki, ja onneksi posti kulkee myös tänne pallonpuoliskolle. :)

Helsingissä yövyttiin hotellissa, vietettiin iltaa Even kanssa ja yritettiin tehokkaasti unohtaa edessä oleva raskas päivä.

Kello soi keskiviikkona aamulla ennen viittä, unenpöpperössä matkavaatteet päälle, hotelliaamupalalle, viimeiset tarkistukset että kaikki tärkeät paperit ja tavarat on siellä missä pitää ja sitten hotellin bussilla lentokentälle. Laukku hihnalle ja perään toivomus että tavataan taas Hong Kongissa, turvatarkastukset ja eikun ensimmäiseen koneeseen joka vie meidät Frankfurtiin. Ensimmäiset jännitykset koettiinkin jo ihan kotimaan kamaralla, kun kapteeni kuuluttaa, että kaikki on valmista mutta emme saa lähtölupaa vaan joudumme odottamaan. Tunnin verran odotettiin koneessa Helsinki-Vantaalla, onneksi vaihtoaikaa Frankfurtissa oli alunperin melkein kolme tuntia niin paniikkia ei ollut. Frankfurtissa vaihto sujui nopsasti ja ilman ongelmia, ja sitten edessä olikin 11 tuntia istumista. Se matka sujui kuitenkin mukavasti leffoja katsellen ja musiikkia kuunnellen, eikä sen kokoluokan koneessa oikein edes tunnu että lentäisi, kyyti on tasaisempaa kuin junassa!

Perillä Hong Kongissa tapahtui iloinen jälleennäkeminen reissussa hieman rähjääntyneiden matkatavaroiden kanssa. Hong Kongissa julkinen liikenne toimii loistavasti, mikä tuli testattua heti koneesta päästyä kun ajelimme lentokenttäjunalla Hong Kongin "pääsaarelle" keskustaan, Centraliin. Myöskin totesimme kaikki sisätilat loistavasti ilmastoiduiksi, koska hengästyttävä kostea kuumuus iski voimalla vastaan vasta, kun astuimme ensimmäisen kerran varsinaisesti ulkoilmaan. Centralista nappasimme taksin joka vei meidät muutaman kilometrin päähän hotellille. Ja koska kello oli tässä vaiheessa vähän aamukahdeksan jälkeen paikallista aikaa ja koneessa unet jäivät todella vähäisiksi, oli aika ottaa aamunokoset ennen Hong Kongin vilinään sujahtamista.

Varsinaisista matkapäivistä Hong Kongissa jatkan iltasella kuvien kera, nyt on aika aloittaa ensimmäinen päivä aurinkoisessa Australiassa! :)

1. Ihana kuulla että matka on mennyt hyvin! Toi jatkuva lähteminen ja matkustaminen taitaa ollakkin se kaikkein stressaavin vaihe.. Kauniita aurinkoisia päiviä sinne kauas, muistakaa ottaa paljon kuvia! Me täällä koirien kanssa nautitaan suomen ihanan sateisesta syksystä! Onnesta pala on melkein jo nypitty niin on vähemmän kuivaamista :)

2. Joo ehdottomasti oli kyllä se stressaavin vaihe. Kunhan tänne kotiutuu ja asettuu niin se stressi vähenee.

Huilaa sinäkin välillä siellä! Ja jos ehit niin ota muutamia kuvia meidän koirista ja lähetä mulle tai laita vaikka Facebookiin, meillä on vaan tää uus läppäri jossa ei ole vielä ollenkaan kuvia ja olis kiva esitellä meidän pikkuiset näille muillekin. :)

3. Uu oon missannut tän kommentin aivan kokonaan!
    Ja voin ottaa juu kuvia. Siistin vielä vähän molempien naamoja ja rinnuksia niin saatte kunnon esittelykuvat :)
    Leikkasin eilen Palan kynsiä ja taisi nasahtaa verikynteen asti, ainakin se lähti siitä ku annikki tähti ja nuoli tassuaan ja oli hyyyyyyvin loukkaantunut. Reppana :DD